ニュース&トピックスNews&Topics

大学の施設利用について【6/22(月)~6/30(火)】/University Facility Usage for June 22nd (Mon) – 30th (Tue)

2020年06月22日

6月22日(月)~6月30日(火)の施設利用について、以下に定める対象者、利用の範囲と条件を順守ください(新型コロナウイルス感染者の増加傾向に応じて、利用時間・範囲を制限する場合があります)。

利用対象者

本学学生・教職員(外部者の利用不可)

利用条件

・館内でマスクを常時着用する
・館内で社会的距離を保つ
・体調不良者(発熱(37.5℃以上)、呼吸器症状、風邪症状)の利用は認めない

利用時間

利用可能施設
利用可能時間
大学本館
正面入口
平日8-19時 土8-18時
教務・学生課窓口
平日・土 9-17時
図書館
平日9-17時 土13-17時
ラーニングコモンズ
平日9-19時 土9-17時
2階学生ラウンジ、コンピュータルーム(2時間以内)、個人ロッカー
学習室利用教室(402、403、602、講義室B
平日8-19時 土8-18時
2号館
正面入口
平日8-18時
メディアルーム2時間以内)
学生ラウンジ
平日8-18時

<学習室利用教室(本館402、403、602、講義室B)の使用ルールについて>
本館の指定教室(402、403、602、講義室B)に限り、学習室として利用解放します。時間制限は課しません。座席数が限られているため、自宅での遠隔学習が困難な学生の使用に限定して使用を認めます。なお、受講生の発話を伴うリアルタイム型授業(Google Meet、Zoom等のWeb会議システムを用い、ディスカッションなど学生の発言が求められる双方向型授業)の受講についても認めますが、必ずヘッドセットやマイク付きイヤホンを持参して使用願います。
部屋は収容定員50%以下となるよう入場制限します。

※大学本館および2号館の入口に受付簿が設置されていますので、学生のみなさんは入館・退出時に必ず記入をお願いします(新型コロナウイルス感染者の館内利用が判明した場合の追跡調査に必要です)。

大学施設利用再開後、キャンパス内で新型コロナウイルス感染者の発生が確認された場合には、施設利用を停止します。当該感染症は、発症前も含めて、発症前後の時期に最も感染力が高いとの報告がされています。他者への感染を避けるため、濃厚接触に該当する行動を慎むことを常に心がけてください。

 


University Facility Usage for June 22nd (Mon) – 30th (Tue)

We ask that follow the rules defined below on users, scale, and conditions for use.
* Usage times and scope may be limited depending on upward trends in the number of people infected with the novel coronavirus.

Persons Allowed for Use: Students and staff of this university (outside persons are not allowed)
Conditions for Use:
・Masks are to be worn at all times in the buildings.
・Maintain social distance within the buildings
・Those feeling unwell (fever (37.5℃ or higher), respiratory symptoms, cold symptoms) will not be allowed.

Available Facilities:

Available Facilities
Hours
University Main Building
Main Entrance
Weekdays: 8am-7pm,
Saturdays: 8am-6pm
Academic and Student Affairs reception window
Weekdays/Saturdays: 9am-5pm
Library
Weekdays: 9am-5pm
Saturdays: 1pm-5pm
Learning Commons
Weekdays: 9am-7pm
Saturdays: 9am-5pm
2nd floor Student Lounge, Computer Room (up to 2 hours), personal lockers, classrooms as study rooms (402, 403, 602, lecture hall B)
Weekdays: 8am-7pm
Saturdays: 8am-6pm
2nd Building
Main Entrance
Weekdays: 8am-6pm
Media Room (up to 2 hours), Student Lounge
Weekdays: 8am-6pm
 

・In addition to the areas available up to now, designated classrooms in the main building only will be made usable as study rooms. There will be no time restrictions. Because the number of chairs are limited, usage will only be permitted for students who are having difficulties with studying from home. Please use a headsets/earphones when you join real-time classes with students speaking (two-way classes requiring students speak for discussions, etc. using Google Meet, Zoom, or other web conferencing software) in the classroom. Room capacities will be limited to 50%.

We ask that all students make sure to use the check-in list set up at the Main Building and 2nd Building entrances to fill in the times you enter and leave the building (will be needed contact tracing should someone with the novel coronavirus be determined to have used this university's facilities).

Should an infection be deemed to have occurred on campus after reopening university facilities for use, the facilities will be closed. It has been reported that this infection is most contagious both before and after the onset of symptoms. In order to avoid infecting other people, we ask that you refrain from acting in ways considered as close contact at all times.